Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
12 sposobów na spokojny sen

12 sposobów na spokojny sen

Pewnie znasz ten scenariusz: Kładziesz się zmęczony do łóżka, nastawiasz budzik, zamykasz oczy… i po godzinie nadal nie śpisz. …Co robisz źle? Możliwe, że nie ma w tym Twojej winy.  

Pewnie znasz ten scenariusz: Kładziesz się zmęczony do łóżka, nastawiasz budzik, zamykasz oczy… i po godzinie nadal nie śpisz. …Co robisz źle? Możliwe, że nie ma w tym Twojej winy. Twój sen chce Cię czasem przechytrzyć bez żadnej konkretne przyczyny. Dlatego radzimy zapoznać się z naszymi 12 niezwykłymi wskazówkami. Dzięki nim każdej nocy zapadniesz w spokojny i zdrowy sen.   

1. Kochaj się!

Kiedy zapytasz dowolną kobietę, w jaki sposób najłatwiej uśpić mężczyznę, z pewnością odpowie: poprzez seks. Dlaczego? Szczytowanie jest bardzo dużym wysiłkiem dla mężczyzny, dlatego zasypia po nim szybciej. 

2. Zmęcz swój umysł

Jeśli bardzo chcesz zasnąć, a sen nie przychodzi, nie leż bezcelowo w łóżku. Wstań i znajdź jakieś nudne zajęcie. Sięgnij po starą książkę, posłuchaj prognozy pogody lub obejrzyj program o leniwcach. 

Unikaj thrillerów, wiadomości i pod żadnym pozorem nie otwieraj puszki piwa.

3. Jedz dużo sałaty

Umówmy się – sałata nie należy do najatrakcyjniejszych wieczornych przekąsek, ale już starożytni Grecy uczynili ją głównym składnikiem mikstur uspokajających.

Sałata zawiera wiele substancji zbliżonych do opium, które pomagają w zasypianiu. Jeśli dodatkowa popijesz ją kubkiem kakao, z pewnością przechytrzysz swój umysł.

4. Bądź bardziej elastyczny w sypialni

Nie chodzi nam o to, abyś  lewą stopą dotykał prawego ucha. Wystarczy, abyś zapamiętał, że 8-godzinny sen nie jest gwarantowany przez prawo.  

Bezsenność nie jest szkodliwa, ale zbytnia troska o sen może spowodować poważniejsze problemy niż jego brak.

Większość osób cierpiących na problemy ze snem przesypia każdej nocy 6 godzin, co w zupełności wystarczy, aby nasz mózg zregenerował się i był w stanie funkcjonować cały dzień.   

5. Spróbuj zasnąć bez żadnej pomocy

Jeśli pomagasz sobie w zasypianiu, sięgając po tabletki lub alkohol, zapewne budzisz się ociężały i kiepsko wypoczęty. Dlaczego? Sztuczne środki uspokajające eliminują lub poważnie zakłócają najbardziej orzeźwiającą fazę snu, tj. fazę marzeń sennych.  

Nawet jeśli czujesz, że łatwiej zasypiasz po drinku, alkohol przedłuża czas zapadania w sen o 15 minut, a po ciągłym użytkowaniu staje się coraz mniej skuteczny.

6. Trzymaj się naszych wskazówek i zacznij ćwiczyć

Wiemy, że już to słyszałeś, ale osoby aktywnie uprawiające sport śpią lepiej. Unikaj ćwiczeń bezpośrednio przed snem, chyba że chodzi o trening wysiłkowy wymieniony w punkcie 1.  

7. Zawsze wstawaj o tej samej porze. Także w weekendy!

Czy pamiętasz film “Dzień świstaka”, w którym Bill Muray budził się za każdym razem tego samego dnia, o tej samej porze? Tobie radzimy podobnie.  

Ustaw budzik na 6:30 i postaw go poza zasięgiem dłoni. Kiedy zadzwoni, wstań, ale nie wracaj już do łóżka. Wkrótce przywykniesz do nowego trybu i wstawanie o 6:30 nie będzie stanowić dla Ciebie żadnej trudności.

8. Uwij sobie wygodne gniazdko

Jeśli w Twojej sypialni znajduje się mnóstwo rzeczy, których nie używasz czy ubrań i stoi w niej telewizor, komputer, radio (wszystko włączone i rozświetlające pokój), to nie jest to już sypialnia, ale gabinet.

Twoja sypialnia powinna być wygodna, ciemna i chłodna (ale nie rób z niej Arktyki).  

Jeśli nie możesz zrezygnować z urządzeń elektrycznych, upewnij się przynajmniej, że nocą są zupełnie wyłączone

9. Daruj sobie popołudniową drzemkę

Czy należysz do osób, które popołudniu padają na kanapę i “rozważają coś głęboko” przez ponad godzinę?

Popołudniowa drzemka jest bardzo kusząca, zwłaszcza dla osób, które pracują w domu. Niedobrze… Taka drzemka burzy Twój rytm snu i wkrótce możesz zasilić grono osób cierpiących na bezsenność.

Nie poddawaj się pokusie, a Twój sen na pewno się poprawi.

10. Nic na siłę

Kiedy jesteś pełen energii i podskakuje Ci adrenalina, nie kładź się i nie czekaj, aż Twój organizm się uspokoi. Usiądź, zamknij oczy i rób powolne, 3-sekundowe wdechy przeponą. Odczekaj 10 minut, aż zupełnie się uspokoisz.      

11. Daj się wyspać żołądkowi

Głodny, pusty żołądek nie pozwoli Ci zasnąć. Tak samo jedzenie, które dodaje organizmowi energii. Unikaj pokarmów zawierających tyraminę. Jest to substancja pobudzająca mózg i nie pozwalająca na sen. Można ją znaleźć w: boczku, bakłażanie, malinach, jeżynach, awokado i serze.   

Zjedz kolację, ale niezbyt obfitą. Twój żołądek zasługuje na odpoczynek. 

12. Palenie nie pomaga w zasypianiu. To sprawdzone

Palacze mają większe problemy z zasypianiem i budzeniem się. Jeśli po papierosach rzeczywiście chce Ci się spać, najprawdopodobniej cały dzień odczuwasz senność. To może nie jest wystarczający powód, aby rzucić palenie, ale przecież możesz spróbować.  

x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!