Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
4 wskazówki dla dobrego snu

4 wskazówki dla dobrego snu

Jeśli całą noc przewracasz się z boku na bok, marząc, aby w końcu zasnąć, z pewnością nie rozpoczniesz dnia w dobrym humorze. Twoja bezsenność może być związana z całą gamą czynników stresogennych. Sprawdź, jak sobie pomóc.

Jeśli całą noc przewracasz się z boku na bok, marząc, aby w końcu zasnąć, z pewnością nie rozpoczniesz dnia w dobrym humorze. Twoja bezsenność może być związana z całą gamą czynników stresogennych. Sprawdź, jak sobie pomóc.

Poniżej przedstawiamy 4 wskazówki, które mogą pomóc zredukować wpływ tych negatywnych czynników na Twój sen...

 

1. Postaraj się nie jeść zbyt późno kolacji

Zbyt późna kolacja może spowodować bezsenną noc. Dlatego upewnij się, że zjesz ją co najmniej na 2 godziny przed snem.

Jeśli jednak będziesz głodny, a w Twoim brzuchu zacznie burczeć, przygotuj sobie lekką przekąskę, na przykład: płatki pełnoziarniste z odrobiną cukru lub małą kanapkę. Uwolnią one serotoninę w Twoim mózgu i sprawią, że poczujesz się zrelaksowany.

Badania przeprowadzone przez Mayo Clinic dowodzą, że szklanka ciepłego mleka przed snem nie jest skuteczną pomocą przy zasypianiu. Dlatego tę czynność możesz pominąć.

 

2. Naucz się zasypiać

Ważne, abyś szedł spać zawsze o tej samej porze, także w weekendy. Trzymanie się tych przyzwyczajeń sprawi, że będziesz czuć się zmęczony wieczorem, a to pozwoli Ci łatwiej zasnąć.

Jeśli chcesz rozwinąć przyzwyczajenia dotyczące spania, pomóc może Ci wprowadzenie tzw. „czynności przygotowujących do spania”, takich jak czytanie książek (ale nie w łóżku) lub wykonywanie ćwiczeń rozciągających.

 

3. Uczyń swoje łóżko miejscem odpoczynku

Nie ulegaj pokusie pracowania w łóżku. Musi ono pozostać miejscem zarezerwowanym tylko do spania.  

Jeśli po 20 minutach w łóżku nadal nie jesteś śpiący, wstań i powtórz swoje „czynności przygotowujące do spania”. Wróć pod kołdrę dopiero wtedy, gdy będziesz zmęczony i gotowy do spania.

 

4. Unikaj popołudniowych drzemek

Popołudniowa drzemka – pod warunkiem, że NAPRAWDĘ jej potrzebujesz – nie powinna trwać dłużej niż 30 minut. Jeśli przekroczysz ten czas, będziesz miał problem z zaśnięciem wtedy, kiedy powinneś spać – nocą.

x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!