• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
7 przyczyn problemów ze snem

7 przyczyn problemów ze snem

Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz spać? Nie możesz zasnąć lub budzisz się w nocy? Wciąż nie znasz powodu? Przedstawiamy Ci więc najczęstsze przyczyny problemów ze spaniem, być może znajdziesz wśród nich swojego winowajcę? Sprawdź!

Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz spać? Nie możesz zasnąć lub budzisz się w nocy? Wciąż nie znasz powodu? Przedstawiamy Ci więc najczęstsze przyczyny problemów ze spaniem, być może znajdziesz wśród nich swojego winowajcę? Sprawdź!

Problemy ze snem mogą być wywołane przez:

1. Zmartwienia

Nie śpisz całą noc, bo rozmyślasz o nadchodzącym dniu i swoich zmartwieniach? Boisz się, że znów nie usłyszysz budzika i nie zawieziesz dzieci do szkoły na czas? A może niepokoi Cię poranne spotkanie? BŁĄD!

Kiedy kładziesz się spać, powinieneś myśleć tylko o tym, co przyjemne, i odłożyć zmartwienia na następny dzień. W przeciwnym razie będziesz pozbawiać się snu każdej nocy.

2. Nocne wizyty w toalecie

Ile wody (lub soku) wypijasz przed pójściem spać i kiedy wypijasz ostatnią szklankę? Przemyśl to, być może pijesz dużo, oglądając film lub mecz piłki nożnej. Jeśli często musisz wstawać w ciągu nocy do toalety, możesz rozregulować swój rytm spania.

Dlatego staraj się ograniczyć spożywanie płynów przed snem. Co najmniej godzinę przed spaniem nie powinieneś pić niczego.

3. Leki

Leki przeciwbólowe mogą negatywnie wpływać na Twój sen. Zapytaj swojego lekarza, czy to leki, które przyjmujesz, nie pozwalają Ci zasnąć. Może przepisze Ci inne tabletki.

4. Chrapanie

Jak śpi Twój partner? Przewraca się z boku na bok lub chrapie? To także może być przyczyna Twojej bezsenności.

Chrapanie pojawia się podczas spania na plecach. Wtedy mięśnie twarzy i język wiotczeją, a język opadając na tylną ścianę gardła, częściowo uniemożliwia przepływ powietrza. Jeśli chcesz, aby Twój partner przestał chrapać i przerywać Twój sen, postaraj się przekonać go do spania na boku albo znalezienia innej pozycji.

Może powinien także zmienić poduszkę – ona także ma znaczny wpływ na jakość spania.

5. Papierosy

Palenie papierosów przed położeniem się do łóżka ma olbrzymi wpływ na sen. Ze względu na stymulujący wpływ nikotyny palacze są bardziej narażeni na zaburzenia snu niż tytoniowi abstynenci. Dlatego wyrzuć papierosy!

6. Kolacja

Co zjadłeś na kolację? Meksykańskie dania i inne równie pikantne lub zbyt kwaśne potrawy mogą zdecydowanie wpływać negatywnie na twój sen. Możesz mieć po nich zgagę lub czuć ucisk na żołądek, który nie pozwoli Ci zasnąć. 

7. Zwierzęta

Jeśli dzielisz łóżko ze zwierzakiem i budzisz się w środku nocy za każdym razem, kiedy on się porusza, musisz zacząć działać zdecydowanie i znaleźć dla zwierzaka inne miejsce do spania. Może spać przy Twoim łóżku, ale we własnym posłaniu.

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Dormeo

Wszystko, czego potrzebujesz do komfortowego snu - najwyższej jakości materace, materace nawierzchniowe, kołdry, poduszki, pościel i inne tekstylia do sypialni i łazienki.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!