• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty

ZIMOWA WYPRZEDAŻ! Masz jeszcze tylko

Pięć sposobów, by się wyspać i chronić swoje serce

Pięć sposobów, by się wyspać i chronić swoje serce

Zły sen może zwiększyć ryzyko wystąpienia chorób serca. Dowiedz się, co możesz zrobić, żeby poprawić jakość snu i jego długość.

CO RADZĄ EKSPERCI?

Powiedz nie ciągłemu oglądaniu telewizji

“Muszę sobie przypominać, tak jak moi pacjenci, że sen to priorytet” mówi, neurolog i specjalista od snu, dr Rachel E. Salas. „Łatwo powiedzieć: „Trochę popracuję albo obejrzę odcinek ulubionego serialu”.

Dr Salas twierdzi, że powtarzanie sobie, że sen jest ważny, pomaga jej wybierać go ponad inne pokusy. Ważne dla niej jest też ustalenie, kiedy śpi. „Kiedyś myślałam, że mogę odespać męczący tydzień w weekend, ale ma to negatywny wpływ na jakość naszego snu” mówi. Teraz stara się codziennie chodzić spać i wstawać o tej samej porze.

“Sen jest czymś, co wszyscy robimy – niestety większość źle” mówi dr Salas. Kiedy nie sypiasz dobrze – niezależnie czy przyczyną są nieleczone problemy ze snem czy zbyt mała jego ilość, może to prowadzić do chorób serca. 

Zły sen może powodować nadmierne przybieranie na wadze. „Gdy jesteś zmęczony, jesteś mniej ruchliwy. Zbyt mała ilość snu ma wpływ na hormony – grelinę i lektynę, co wpływa na apetyt i metabolizm” mówi dr Salas. „Nawet jeśli odpowiednio się odżywiasz i ćwiczysz, możesz przybrać na wadze, jeśli sypiasz zbyt mało lub masz niezdiagnozowaną i nieleczoną chorobę snu.”

 „Czasami efekty złego snu nie są tak oczywiste. Może on prowadzić do wahania nastroju, co ma wpływ na pracę i życie rodzinne. Może to wywołać niepokój i depresję, które zwiększają ryzyko zachorowań serca. Zły sen może prowadzić do zaburzenia erekcji – kolejnego powodu stresu w związku” dodaje.

Dwa najpopularniejsze schorzenia snu, bezsenność i bezdech senny, mogą być przyczyną innych chorób serca, jeśli zostaną nieleczone. Bezdech senny łączy się z wieloma ryzykami – cukrzycą, nadciśnieniem, arytmią, otyłością, zawałem i niewydolnością serca.

Większość ludzi potrzebuje od 7 do 9 godzin dobrej jakości snu na noc. „Nawet dodatkowe 15 minut może uczynić dużą różnicę” mówi dr Salas. Co pomaga?

 

1. Pomyśl o prawdopodobnych przyczynach problemów ze snem.

Budzisz się zmęczony, pomimo dobrze przespanej nocy? Nie możesz zachować przytomności podczas jazdy samochodem lub podczas spotkania? Twój partner mówi, że chrapiesz? Po obudzeniu się w nocy potrzebujesz 30 minut, żeby znowu zasnąć? Zdarza Ci się to kilka razy w tygodniu?

Porozmawiaj ze swoim lekarzem, który może Cię skierować do specjalisty od snu.  

2. Miej stały plan snu.  

„Spróbuj chodzić do łóżka i wstawać o tej samej porze codziennie. Ubierz specjalne ubranie (lub po prostu podkoszulek i spodenki), zamiast spać w tych samych ubraniach, w których chodzisz (nawet jeśli czujesz się komfortowo w swoich dresach). Te czynności pomogą poinformować Twój mózg, że czas spać” mówi dr Salas 

3. Trzymaj rozpraszacze snu z dala od sypialni.  

“Środowisko snu jest bardzo ważne, gdy zasypiamy” mówi dr Salas. „Światła i elektronika są Twoimi najgorszymi wrogami. Unikaj korzystania z telewizora lub komputera w sypialni. Jeśli jesteś alergikiem (co może powodować zapchany noc, oddychanie przez usta i stałą potrzebę napicia się wody), wymień dywany lub regularnie je odkurzaj. Prześcieradła wymieniaj co tydzień, żeby kurz nie przeszkadzał Ci w funkcjonowaniu. Zapytaj również lekarza o leki antyhistaminowe” 

4. Mniej pij, więcej ćwicz.

Unikaj szlafmycy. To mit, że alkohol pomoże Ci spać. Spożyte za dnia napoje z kofeiną też się liczą. Pozbycie się jej może zająć Twojemu ciału 6 godzin lub nawet dłużej. Ćwiczenie podczas dnia też przygotuje Cię do snu. (Przed rozpoczęciem nowych aktywności skonsultuj się ze swoim lekarzem)  

5. Pamiętaj, że zdrowe serce i zdrowy sen idą ze soba w parze.

Jeśli już byłeś leczony na choroby serca, możesz doświadczać pogorszenia jakości snu. Czas zażywania leków też może negatywnie działać na Twój sen. Dodatkowo ból. Kto może spać, gdy go odczuwa. Niewydolność serca uniemożliwia swobodę ruchów. Jakiekolwiek problemy ze snem konsultuj ze swoim kardiologiem

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Dormeo

Wszystko, czego potrzebujesz do komfortowego snu - najwyższej jakości materace, materace nawierzchniowe, kołdry, poduszki, pościel i inne tekstylia do sypialni i łazienki.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!