Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
Zapomnij o zmęczeniu podróżnym

Zapomnij o zmęczeniu podróżnym

Po długim locie zmęczenie może dać Ci się we znaki. Jego najbardziej typowe objawy mogą trwać 2 dni, a nawet tydzień. Jeśli nie chcesz być wykończony na wakacjach lub w podróży służbowej, przeczytaj nasze wskazówki.  

Po długim locie zmęczenie może dać Ci się we znaki. Jego najbardziej typowe objawy mogą trwać 2 dni, a nawet tydzień. Jeśli nie chcesz być wykończony na wakacjach lub w podróży służbowej, przeczytaj nasze wskazówki.

1. Ustaw zegarek 

2 lub 3 dni przed wylotem przestaw swój zegarek o kilka godzin do przodu lub do tyłu. Nie będziesz musiał przystosować się do zmiany czasu z dnia na dzień. Po prostu ustaw na zegarku godzinę, która jest w strefie czasowej, do której lecisz.  

2. Zostaw stres w domu 

Zawsze, kiedy może towarzyszyć Ci brak snu, powinieneś wyeliminować stres. Bo to również stres przyczynie się do tego, że źle reagujesz na zmianę czasu. 

3. Odetnij się od hałasu 

Jeśli chcesz zasnąć w podróży, włóż stopery lub posłuchaj muzyki.

4. Unikaj pikantnych potraw 

Bardzo pikantne potrawy, lub zawierające dużo białka dodatkowo Cię pobudzają. Jeśli zależy Ci na śnie, spożywaj więcej węglowodanów, takich jak makarony lub kanapki. 

5. Pij 

Suche powietrze w samolocie może także męczyć, więc upewnij się, że spożywasz dużo płynów. Unikaj alkoholu i kofeiny. Ponieważ przyczyniają się one do odwodnienia, mogą także zaburzać Twój sen.

6. Zrezygnuj z nocnych lotów 

Nocne loty wydają się być najlepszym wyborem na długie podróże, bo w ten sposób możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – noc przeznaczasz na lot i jednocześnie śpisz. Ale faktem jest to, że po nocnych podróżach jesteśmy wykończeni przez wiele godzin.

  • Jeśli lecisz na wschód, zarezerwuj samolot, który będzie na miejscu w południe. 
  • Jeśli lecisz na zachód, zarezerwuj samolot, który będzie na miejscu rano.

7. Wyreguluj lampkę nocną

Silne światło blokuje wytwarzanie melatoniny - substancji, która wspomaga sen.

  • Jeśli w samolocie jest ciemno, a Ty przylecisz w środku dnia, włącz lampkę.
  • Jeśli w miejscu przeznaczenia jest ciemno, przygaś lampkę w samolocie lub załóż maskę do spania.

8. Jedz, kiedy jesteś głodny 

Jedzenie może być stymulatorem. Zbyt obfity posiłek może dać Ci uczucie pełności, ale pusty żołądek nie pozwoli Ci zasnąć.

Nieważne, który posiłek w trakcie lotu dostaniesz, ważne jest to, aby zjadać dużo małych porcji.

9. Tabletki nasenne to zły wybór 

Tabletki uspokajające lub nasenne przyczynią się do tego, że przez wiele godzin będziesz spać w samolocie, a nie zaśniesz w ciągu nocy. To zwiększa ryzyko powstawania zakrzepów.

x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!