• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty

Kup na raty teraz - zacznij spłacać za 2 miesiące

Oferta ważna do 31.03.2017

Jak zapamiętywać lepiej?

Jak zapamiętywać lepiej?

Niezależnie od wieku, każdy ma czasem problemy z koncentracją i pamięcią. Wpływają na nie, poza genami i niektórymi chorobami, także niewłaściwa dieta, palenie i brak aktywności fizycznej. Dowiedz się zatem, jak poprawić pamięć i utrzymać skupienie.

Niezależnie od wieku, każdy ma czasem problemy z koncentracją i pamięcią. Wpływają na nie, poza genami i niektórymi chorobami, także niewłaściwa dieta, palenie i brak aktywności fizycznej. Dowiedz się zatem, jak poprawić pamięć i utrzymać skupienie.

Tak często jak to tylko możliwe, jedz…

Jajka uznawane są za jedno z najlepszych źródeł choliny czy witaminy B8, które utrzymują elastyczność membrany komórek mózgowych, a tym samym przyczyniają się do szybszego przesyłania myśli i przyśpieszają rozwój mózgu.

Witaminy z grupy B, które poprawiają pamięć to: B6, B12 i kwas foliowy (B9). Można je znaleźć w warzywach o ciemnych liściach, brokułach, szparagach, melonach, porze, czarnej fasoli, soi i roślinach strączkowych.

Ryby i olej z rybskładające się z takiego samego tłuszczu, z jakiego w 60% zbudowany jest mózg. Najważniejsze są kwasy tłuszczowe omega 3, a ich najlepszym źródłem jest łosoś, tuńczyk i sardynki, a także len i nasiona dyni. Niedobór tych tłuszczów powoduje problemy z pamięcią oraz depresję.

Dlatego warto sięgać po ryby co najmniej dwa razy w tygodniu i każdego dnia dodawać len oraz nasiona słonecznika do sałatek i sosów albo spożywać je jako przekąskę.

Produkty pełnoziarniste, które wolniej uwalniają do krwi glukozę. Stałe tempo przepływu krwi oznacza niezachwiane funkcjonowanie mózgu.

Jagody i truskawki.Jagody to najlepszy składnik odżywczy wspomagający pamięć. Zawierają polifenole, które przyśpieszają funkcje mózgowe i spowalniają proces degradacji pamięci. Także składniki zawarte w truskawkach chronią mózg.

Proteiny są kluczowe dla funkcjonowania mózgu, a aminokwasy są neurotransmiterami, które biorą udział w komunikacji między komórkami mózgowymi. Zwiększ ilość przyjmowanych protein: jedz mięso, ale pamiętaj, że najlepszym źródłem białek są ryby, jajka, orzechy, soczewica i inne rośliny strączkowe.

Pij...

Herbatę z gingko biloba albo łykaj suplementy diety z wyciągiem z gingko biloba. Poprawia on krążenie krwi w mózgu, co oznacza większe dostawy tlenu i glukozy. Jego składniki aktywne – glikozyd flawonowy i terpen – wiążą wolne rodniki w komórki oraz przyśpieszają przepływ krwi przez naczynia krwionośne. 

Dużo wody. Krew składa się w 80% z wody, która przenosi składniki odżywcze do mózgu i usuwa toksyny. Jeśli mózg ma zająć się maksymalną koncentracją, musi być dobrze nawodniony. Na każde 25 kg wagi organizmu powinniśmy wypijać dziennie litr wody, a przy wysiłku fizycznym jeszcze więcej.

Unikaj...

Alkoholu, sztucznych barwników i słodzików, słodkich i gazowanych napojów, nasyconych kwasów tłuszczowych (masło, margaryna, tłusty ser i mięso), papierosów i produktów z białej mąki. Wszystkie mogą powodować wahania poziomu cukru we krwi, co przyczyni się do irytacji, senności, zmęczenia i spowolnienia działania. Staraj się także nie przejadać.

Nie zapominaj o...

Regularnych ćwiczeniach fizycznych, które obniżają poziom hormonu stresu – kortyzolu, obkurczającego część mózgu odpowiadającą za zapamiętywanie i uczenie się. Badania pokazują, że aktywność fizyczna chroni przed chorobą Alzheimera i demencją, dlatego warto ćwiczyć co najmniej 45 minut trzy razy w tygodniu.

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Dormeo

Wszystko, czego potrzebujesz do komfortowego snu - najwyższej jakości materace, materace nawierzchniowe, kołdry, poduszki, pościel i inne tekstylia do sypialni i łazienki.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!