• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty

Kup na raty teraz - zacznij spłacać za 2 miesiące

Oferta ważna do 31.03.2017

Sportowa dieta

Sportowa dieta

Osoby, które aktywnie zajmują się sportem, mają inne potrzeby żywieniowe niż te, które tego nie robią. Jeśli jesteś typem sportowca lub pragniesz nim zostać, musisz przyjmować wszystkie rodzaje pokarmów: węglowodany, białka, tłuszcze, minerały i wodę.

Osoby, które aktywnie zajmują się sportem, mają inne potrzeby żywieniowe niż te, które tego nie robią. Jeśli jesteś typem sportowca lub pragniesz nim zostać, musisz przyjmować wszystkie rodzaje pokarmów: węglowodany, białka, tłuszcze, minerały i wodę.

 

Przy regularnym treningu, cały dzień powinieneś dbać o wysokoenergetyczne produkty. Najłatwiejszy sposób, aby to osiągnąć, to jeść zdrowe i zbalansowane śniadania, a równie wartościowe posiłki spożywać już do samego wieczora.

 

Niczego nie opuszczaj

Węglowodany to paliwo, którego organizm potrzebuje do regularnych ćwiczeń każdego dnia. Białka i tłuszcze są równie istotne, więc nie możesz zapominać o nich w codziennym menu.

Nie próbuj zupełnie eliminować niektórych grup produktów, takich jak tłuszcz. Jest to praktycznie niemożliwe, bo znajduje się on w każdym posiłku, a ponadto konieczny dla dobrego samopoczucia i zdrowia.

20 do 25% energii powinno pochodzić z tłuszczów. Bez tego Twój trening będzie o wiele mniej skuteczny.

Podsumowując: każdy posiłek, który przyjmujesz, musi być zbalansowaną kombinacją węglowodanów, białek i tłuszczu.

 

Wskazówki dotyczące sportowej diety

Powinieneś jeść godzinę przed i po treningu: pomoże to utrzymać poziom cukru we krwi na odpowiednim poziomie i dzięki temu uczynić trening bardziej efektywnym.

Nawodnienie

W trakcie treningu musisz pić regularnie. Utrata płynów może grozić odwodnieniem, a w rezultacie udarem. Nie zapomnij o odpowiedniej dawce płynów także po treningu.

Uwaga: W czasie jednogodzinnego treningu należy wypić przynajmniej jeden litr wody.

 

Kiedy zjadłeś za dużo...

Jeśli w czasie wysiłku czujesz dyskomfort lub ból brzucha, najprawdopodobniej przed posiłkiem zjadłeś wysokokaloryczny i ciężki posiłek. Na przyszłość musisz tego unikać

Tłuszcze w Twojej diecie powinny być nienasycone

Osoby, które ćwiczą, muszą spożywać zbalansowane posiłki złożone się ze wszystkich składników odżywczych. Upewnij się, że większość tłuszczów, jakie przyjmujesz, to tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej z ziaren, niektóre ryby…).

Tłuszcz nasycony, pochodzenia zwierzęcego,  jest bogatym źródłem energii, ale nie należy do składników niezbędnych, bo nasz organizm sam potrafi go wyprodukować. Wszystkie tłuszcze nasycone zawierają cholesterol, który w dużych ilościach jest szkodliwy dla zdrowia.

Uwaga: Jeśli w trakcie treningu poczujesz nagłe mdłości lub zawroty głowy, natychmiast przerwij.

 

Sportowy plan posiłków

Najpoważniejszym wyzwaniem jest odpowiednie wkomponowanie treningów w grafiki. Drugą kwestią jest zdecydowanie, kiedy i gdzie zjeść. Jeśli przed treningiem zjesz zbyt dużo lub nieodpowiednią potrawę, jakość Twoich ćwiczeń może znacząco spaść.

  • Nieodpowiednie posiłki mogą powodować problemy z trawieniem, mdłości, a nawet wymioty.
  • Z drugiej strony zawsze musisz coś zjeść przed ćwiczeniami. Jeśli przez cały dzień nie będziesz nic jeść, możesz być słaby i rozkojarzony w trakcie posiłku.

Uwaga: Plan posiłków jest bardzo ważny.

Zjadaj lekkie posiłki

Najlepiej nasycić organizm energetycznymi, odpowiednimi składnikami, które nie będą zalegać w żołądku przez cały trening. Lekkie potrawy przed treningiem zapobiegną uczuciu głodu w czasie ćwiczeń.

Węglowodany łatwiej się trawią, podczas gdy białka i tłuszcze pozostaną w żołądku na dłużej. Wszystko zależy oczywiście od tego, ile jesz.

Uwaga: Duże posiłki zostają w brzuchu nawet przez 6 godzin.

Doskonałym rozwiązaniem będą batoniki energetyczne

Przekąski jak batoniki energetyczne trawią się około 45 minut. Jeśli przed treningiem zjesz batonik bogaty w węglowodany, uspokoisz żołądek i otrzymasz dawkę energii niezbędną dla dobrego treningu.

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Dormeo

Wszystko, czego potrzebujesz do komfortowego snu - najwyższej jakości materace, materace nawierzchniowe, kołdry, poduszki, pościel i inne tekstylia do sypialni i łazienki.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!