• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
Styczniowe odchudzanie – dasz radę!

Styczniowe odchudzanie – dasz radę!

Czy wiesz, że zwyczaj odchudzania się w styczniu sięga wielu lat wstecz, kiedy nie było jeszcze lodówek i konserwantów? Celem tej diety nie było zrzucenie kilku kilogramów, ale chęć przetrwania.

Czy wiesz, że zwyczaj odchudzania się w styczniu sięga wielu lat wstecz, kiedy nie było jeszcze lodówek i konserwantów? Celem tej diety nie było zrzucenie kilku kilogramów, ale chęć przetrwania.

W tych czasach przed świętami zabijano świnie, żeby zrobić z nich mięso i kiełbasy, więc jedzenia było pod dostatkiem. Wszystkie zapasy trzeba było jednak szybko zjeść, żeby się nie zepsuły.  W styczniu zostawały jedynie przetwory, kiszona kapista i ziemniaki.

Postanowienia

Na przełomie roku wiele osób robi różne postanowienia, czyli stawia sobie cel do zrealizowania w nadchodzącym roku. Nadwaga jest coraz większym problemem, dlatego dieta często znajduje się na liście noworocznych postanowień.  Jeśli masz zamiar zrzucić kilka kilogramów, koniecznie sporządź listę – będzie Cię motywować i przypominać o trudnej drodze, jaka przed Tobą.

Świąteczny grudzień

Ostatni dzień grudnia uważany jest za jedno z najradośniejszych świąt, więc prawie każdy z nas ulega pokusie. Wiele osób wypija wtedy morze alkoholu, który tak na marginesie ma aż 8 kcal/gram, i dosłownie pożera góry słodkości przyrządzanych przez babcie. Nie wspominając już o wszystkich świątecznych smakołykach w stylu tłustego indyka, wędlin i dużej dawki węglowodanów prostych w postaci białego chleba, ziemniaków i ryżu.

O nadwadze słów kilka

Wiele osób uznaje nadwagę za defekt w wyglądzie. Piękno z kolei definiuje się przez odpowiednie proporcje, proste linie i określone kształty. Pierwszą przeszkodą na drodze do uzyskania idealnej sylwetki jest zbyt gruba warstwa podskórnej tkanki tłuszczowej. Natomiast najbardziej dotkliwe skutki otyłości to pogorszenie stanu zdrowia czy zwiększone ryzyko zawału serca, a w efekcie śmierć.

Jak schudnąć w styczniu?

Zrezygnować z jedzenia? NIE

Wchodząc na wagę po świętach, łatwo doświadczyć dużego szoku, choć wskazane kilogramy nie powinny być zaskoczeniem, bo spodnie przestały się dopinać, a wchodzenie po schodach sprawia trudności. W rezultacie zaczynamy irracjonalną głodówkę, a przynajmniej systematycznie rezygnujemy z posiłków. To podstawowy błąd u amatorów odchudzania popełniany na początku odchudzania. W ciągu kilu pierwszych dni można oczywiście co nieco zrzucić, ale to głównie z powodu utraty wody w organizmie. Uciążliwy tłuszcz i tak pozostaje.

Kiedy przestajesz jeść, Twój organizm zaczyna spalać wcześniej nagromadzoną energię, ale po początkowo utraconych kilogramach przychodzi prawdziwy koszmar. Organizm zaczyna gromadzić zapasy na jeszcze gorsze czasy, bo brakuje mu energii. W ten sposób szybko wracasz do poprzedniej wagi, a nawet tyjesz bardziej, kiedy tylko znów zaczynasz normalnie jeść.

Jedz częściej

Długie całodzienne ucztowanie z najbliższymi kompletnie zniszczy Twój rytm żywieniowy. Istota zdrowego jedzenia, czyli prawidłowa dieta, polega na 5 posiłkach dziennie – to optimum w dzisiejszych, zabieganych czasach. Nie przejadaj się podczas żadnego z nich! Umiarkowanie to najważniejsza zasada każdego działania.

Po przebudzeniu rano najlepiej od razu coś zjeść. Jeśli przedłużysz leżenie w łóżku i prysznic lub od razu zaczniesz w pośpiechu szykować się do pracy, Twój organizm automatycznie zacznie gromadzić zapasy energii. Odpowiedni posiłek zapewni, że nie przybierzesz na wadze, ale będziesz spalać tłuszcz podczas ćwiczeń.

Koniec z tłuszczami

Podstawowa zasada odchudzania polega na spalaniu więcej niż się zjada. Jeśli nie prowadzisz statycznej, siedzącej pracy, jest to łatwe. Ale w przeciwnym razie musisz spalać kalorie intensywniej poza pracą.

Tłuszcz zaczyna się spalać dopiero po pół godziny ćwiczeń przy zużyciu 50-70% sił. Dla osoby o średniej kondycji oznacza to wspinanie się (pod niezbyt stromy szczyt), normalną jazdę na rowerze lub powolny bieg. Podczas przeciętnego dnia zjadamy ok. 2000 kcal.

W styczniu jest za zimno na jazdę rowerem i zbyt ślisko na bieganie, dlatego jest to najlepszy czas na spacery wśród pól pokrytych śniegiem, beztroskie brodzenie w śniegu i rzucanie śnieżkami lub romantyczne przechadzki pod czarnym, rozgwieżdżonym niebem i po kontrastującym z nim białym śniegu. Wystarczy 1 godzina dziennie, by powrócić do idealnej sylwetki.

Najłatwiejszy sposób na brak zmartwień i zły nastrój to z pewnością zapobieganie. Jedzenie z umiarem w grudniu zapobiegnie konieczności odchudzania się w styczniu.

 

 

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Dormeo

Wszystko, czego potrzebujesz do komfortowego snu - najwyższej jakości materace, materace nawierzchniowe, kołdry, poduszki, pościel i inne tekstylia do sypialni i łazienki.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!